«ПОЧАТКОВА ШКОЛА: ОСВІТА ДЛЯ ЖИТТЯ»
Спеціалізована школа № 88 Печерського району м. Києва, 1-В клас
З 1 вересня 2017 року за згодою батьків, педагогічного колективу, директора Мішньової С.О. і учительки Привалової_Солонець І.О. 1-В клас СШ 88 навчається за експериментальною програмою «Початкова школа: освіта для життя». Першокласники отримують навчальні посібники нового типу. В них можна писати і малювати, вирізати та розфарбовувати, вклеювати фотографії! Кожен посібник – присвячено вивченню однієї теми, з якою першокласники знайомляться протягом 2-3 тижнів. Навчання за проектом побудоване на засадах “Нової української школи”. У центрі роботи стоїть дитина. Головна родзинка експерименту: це дослідно – інтегроване тематично-проектне навчання, діти разом з вчителем працюють над розв’язуванням якоїсь проблемної ситуації. Спостереження, досліди, пошукові та практичні завдання допомагають учням успішно опановувати програму і відчувати себе щасливими. Результатом роботи є створення спільного продукту. Це може бути макет, власна книжечка, коллаж, карта руху транспорту або інсценізація казки чи вірша. Не батьки, дідусі та бабусі вдома – а самостійно і всі разом, під керівництвом вчителя.
Школа має бути комфортною для дитини і саме дорослі повинні реалізувати прагнення учнів до навчання, яке приносить дітям задоволення .
Адаптація першокласників минула швидко та без особливих ускладнень, учні більш розкуті та вільні, в класі доброзичлива та захоплююча атмосфера. Школярики працюють в команді, аналізують проблеми і толерантно ставляться до різних поглядів. Підвищується рівень емпатії, бо діти мають змогу порозпитувати інших та розповісти про себе. На запитання “що ви робили в школі?” діти натхненно, з сяючими очима розповідають про свої справи.
Потроху оновлюємо освітній простір – фліпчарт, принтер та канцтовари.
Чи важко так працювати? Можна сказати – непросто, роботи значно більше, ніж раніше, підготовка до навчального дня вимагає додаткових зусиль, пошуку матеріалу. Нема жодних “методичок” – кожен вчитель створює її щодня сам. Довелось змінити свідомість, перебудувати сприйняття навчального матеріалу, виготовляти велику кількість роздаткового матеріалу . Навчитись бачити “незвичне” у буденних речах. Вчитель проекту педагогічно незалежний, вільний у доборі методів та прийомів, які допоможуть досягти кінцевої мети дня. Така робота стимулює творчий потенціал та підштовхує до подальших досягнень.
Ось так працюють, граються, живуть та радіють у просторі нової української школи наші першачки.